خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
14 مرداد» رعایت نكردن اصول كار با رایانه منجر به دردهای گردن و شانه می شود8 مرداد» اجرای طرح استفاده از بازیهای رایانهای در برنامه کمک درسی مدارس 31 خرداد» ابداع یو اس بی ویروس کش 16 اردیبهشت» تمرین های ورزشی و رایانه ای عوارض پیری را کاهش می دهد 3 فروردین» رقيب تازه براي تلفن، رايانه و تلويزيون، ایسنا
بخوانید!
21 مرداد » واکسیناسیون افراد سالم در برابر سرطان
21 مرداد » ابداع رايانهاي با قابليت پيشبيني رفتار بعدي انسان 21 مرداد » تلفن همراه، دستيار ثابت پزشكان در منازل 21 مرداد » طراحي سهچرخه الكتريكي با قابليت نشسته و ايستاده راندن 21 مرداد » صاحب مجسمه سه بعدي جنين خود شويد!
پرخواننده ترین ها
» دلیل کینه جویی های رهبری نسبت به خاتمی چیست؟
» 'دارندگان گرین کارت هم مشمول ممنوعیت سفر به آمریکا میشوند' » فرهادی بزودی تصمیماش را برای حضور در مراسم اسکار اعلام میکند » گیتار و آواز گلشیفته فراهانی همراه با رقص بهروز وثوقی » چگونگی انفجار ساختمان پلاسکو را بهتر بشناسیم » گزارشهایی از "دیپورت" مسافران ایرانی در فرودگاههای آمریکا پس از دستور ترامپ » مشاور رفسنجانی: عکس هاشمی را دستکاری کردهاند » تصویری: مانکن های پلاسکو! » تصویری: سرمای 35 درجه زیر صفر در مسکو! ابداع رايانهاي با قابليت پيشبيني رفتار بعدي انسانيك محقق طراحي آلماني دست به ساخت يك برنامه رايانهيي زده كه ميتواند حركت بعدي افراد را با نظارت بر رفتار آنها پيشبيني كند. به گزارش سرويس فناوري خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، كريستيان فيبيگ، طراح آلماني برنامه «صنايع رايانهيي تكميل شده» را براي كمك به جوشكاري خود با نظارت دقيق بر حركات خود با يك دوربين فيلمبرداري طراحي كرده است. اين اطلاعات به يك الگوريتم داده شده كه يك گمان تجربي را در مورد رفتار بعدي وي ثبت ميكند. اين الگوريتم سپس شكل فلز مورد نياز بعدي و اندازه برش آنرا پيشنهاد ميكند. با وجود اينكه طراح ميتواند اين پيشنهاد را پذيرفته يا رد كند، اين ساخته جديدترين مثال از پيشرفت هوش مصنوعي است. فيبيگ كه در آكادمي طراحي آيندهوون تحصيل ميكند، طراح خود را يك رابط رايانهيي خوانده كه به جوشكار در زمان جوشكاري پيشنهادهايي ميدهد و در نهايت نتيجه به دست آمده يك محصول مشترك ميان رايانه و طراح است. دوربين فيلمبرداري روي دستگاه تمام برشها را ثبت كرده و طول هر قطعه فلز را كه فيبيگ در زمان جوشكار ايجاد كرده، اندازهگيري و يادداشت ميكند. وي اطلاعات اين دستگاه را به عنوان يك كد منبع باز در اينترنت منتشر مي كند تا ديگران را به ارتقاي فناوري تشويق كند. هوش رايانهيي در چند سال اخير پيشرفتهاي زيادي داشته و براي مثال دستگاهها توانستهاند انسانها را در بازي شطرنج شكست داده و همچنين يك رايانه ميتواند پيشماني را احساس كند. با درك تفاوتهاي ميان نتايج دلخواه و واقعيت به نظر ميرسد كه دستگاه ها ميتوانند احساسات را فراگرفته و بر روي به حداقل رساندن آنها كار كنند.
مايكروسافت اولين شخصيت واقعي جهان را با نام «ميلو»(Milo) ساخته كه به اندازه كافي براي انسان بودن قانعكننده است. همچنين محققان ژاپني روباتي را ساختهاند كه ميتواند عملكردهايي را كه براي آنها برنامهريزي نشده انجام دهد و اميد ميرود تا مانند يك كودك به يادگيري مسائل بپردازد. اختراع فيبيگ در نمايشگاه گروهي «دستگاه» در بلژيك به نمايش در آمده است. Copyright: gooya.com 2016
|