یکشنبه 10 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير بهداشت: ابتلای ۳۰ درصد مردم به آنفلوآنزای نوع A ظرف ۲ سال آينده، ايلنا

- فردا با رييس صدا و سيما درمورد پيشگيری از آنفلوانزا جلسه‌ تشکيل می‌دهم
- وجود کلاس قرنطينه در مدارس اجباری شده است
- ۲۰ ميليارد تومان واکسن آنفلوانزا سفارش داده‌ايم


ايلنا: وزير بهداشت با توجه به شيوع آنفلوآنزای نوع A و ذکر اينکه در دو سال آينده ۳۰ درصد مردم به اين نوع آنفلوآنزا مبتلا می‌شوند، تاکيد کرد: تبليغات و آموزش‌دهی به مردم برای آگاهی بايد بيشتر باشد.
به گزارش خبرنگار ايلنا، مرضيه وحيددستجردی در حاشيه سيزدهمين اجلاس مديران انتقال خون کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به بحث ادغام وزارت بهداشت و وزارت رفاه گفت: هدف ادغام وزارت رفاه نيست. هدف بازگرداندن بيمه‌ها به وزارت بهداشت است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به اينکه بيمه‌ها هميشه به وزارت بهداشت بدهکار بوده اند، گفت: اگر خدمات و پرداخت هزينه‌ خدمات تحت پوشش يک وزارتخانه باشد می‌توان آن را سازماندهی کرد. با توجه به اينکه وزارت بهداشت متولی سلامت مردم است، فکر می‌کند هر چيزی که به اين امر مربوط باشد بايد زير پوشش اين وزارتخانه قرار بگيرد.
وحيد دستجردی با توجه به طرح ايجاد پالايشگاه خون افزود: به اندازه کافی برای ايجاد پالايشگاه پلاسما داريم و آمادگی اين را داريم که ۵۰ درصد پلاسما را نيز تهيه کنيم.
وزير بهداشت و درمان گفت: ارزيابی من از صدا و سيما در روزهای اخير اين است که خوشبختانه در اين روزها اين سازمان وقت بيشتری به اين موضوع اختصاص داده است اما تا آن درجه‌ای که ما می‌خواهيم خيلی فاصله دارد به همين دليل قرار است فردا با رياست صدا و سيما جلسه‌ای تشکيل شود.
وی با اشاره به دستورالعمل ارسال شده به آموزش و پرورش گفت: ما طبق وظيفه دستورالعمل را ارائه داده‌ايم و بازرس نيز مرتب به مراکز آموزش و پرورش و مدرسه‌ها مراجعه می‌کند و همچنين مسئول مديريت بيماران واگيردار با آموزش و پرورش در ارتباط است.

مدرسه خود مثل يک قرنطينه عمل می‌کند

وی افزود: طبق اين دستورالعمل مراقبت‌های بهداشتی بايد جدی گرفته شود و اگر مبتلايان در هر کلاس بيش از تعداد مورد نظر باشند، کلاس بايد تعطيل شود و در صورت لزوم مدرسه نيز تعطيل می شود و البته وجود کلاس برای قرنطينه نيز در مدارس اجباری شده است.
وی تاکيد کرد: اما آموزش و پرورش جای وسيعی است و هماهنگی و کنترل آن مشکل است و بايد توجه داشت که مدرسه خود مثل يک قرنطينه عمل می‌کند و اگر مدارس تعطيل شود بچه‌ها به پارک‌ها و کوچه و خيابان می‌روند و در آنجا با افراد بيشتری برخورد می‌کنند و در نتيجه بيشتر در معرض ابتلا قرار می‌گيرند.
وی هم‌چنين در مورد واکسن آنفلوآنزا گفت: ما به اندازه ۲۰ ميليارد تومان واکسن سفارش داده‌ايم و بودجه آن نيز تامين شده است و اين مقدار در بهمن يا اسفندماه امسال در اختيار افراد آسيب‌پذير قرار می‌گيرد.
وی افزود: از آنجايی که اين دارو جزو داروهای نوپديد است ما نيز در سه مرکز در حال ساخت اين دارو هستيم و اگر اعتبارات تصويب شود تا ارديبهشت واکسن داخلی نيز توليد می شود، هزينه اين واکسن از واکسن‌های وارداتی بسيار کمتر است و پس از توليد آن ديگر مشکلی نداريم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016