پنجشنبه 15 دی 1384

احمدي‌نژاد به شهر قم وارد شد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي


دكتر محمود احمدي‌نژاد براي انجام سفري يك روزه صبح امروز به استان قم وارد شد.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان إيران (ايسنا)، رييس جمهور كشورمان در بدو ورود به شهر قم براي قرائت فاتحه عازم گلزار شهداي اين شهر شد، ولي به علت ازدحام جمعيت قادر به ورود به گلزار شهدا نشد.

وي سپس به زيارت حرم حضرت معصومه (س) رفت و پس از آن در اجتماع مردم اين شهر در صحن حرم حضرت معصومه به ايراد سخنراني پرداخت.
--------------------------

احمدي نژاد در قم:
*همه‌ي ملت رابراي آغازيك حركت عظيم براي ساختن كشوردعوت مي‌كنم
*ملت‌هاي اسلامي حتي يك لحظه رژيم اشغالگر قدس راواردمنطقه‌ي اسلامي نخواهند كرد


رييس جمهور كشورمان با انتقاد از مدعيان جهاني حقوقي بشر، آنها را به دست برداشتن از شعارهاي ظاهري حقوق‌بشري و دم نزدن از صلح و امنيت فراخواند.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر محمود احمدي نژاد كه صبح روز پنجشنبه به استان قم وارد شده است، در اجتماع مردم قم با اشاره به مساله‌ي فلسطين خطاب به حاميان رژيم صهيونيستي گفت: چرا بايد ملت فلسطين تقاص جنايت‌هاي اين رژيم را پس بدهد؟ مطمئن باشيد ملت فلسطين و ساير ملت‌هاي اسلامي حتي يك لحظه اين رژيم اشغالگر را وارد منطقه‌ي اسلامي نخواهند كرد.

احمدي‌نژاد همچنين در بخش ديگري از سخنانش بر حق استفاده‌ي صلح‌آميز از فن‌آوري هسته‌يي در كشورمان تاكيد كرد و اظهار داشت: كساني كه خودشان زرادخانه‌هاي هسته‌يي، شيميايي و ميكروبي ايجاد مي‌كنند و بارها و بارها نيز از آن استفاده كرده و ملت‌ها را به خاك و خون كشيده‌اند، مدعي حقوق ملت ايران شده‌اند. ما به آنها مي‌گوييم شما حق نداريد مدعي ملت ايران باشيد.

وي در اين سخنراني گفت: امروز در آستانه‌ي سالگرد 19 دي‌ماه و آغاز انقلاب عزيز، مردم قم! خوشحالم كه به محضر شما عزيزان رسيده‌ام. ارادت و اخلاص و سلام خود را به محضر حضرت معصومه (س) ابراز مي‌كنم.

وي سپس به بيان ويژگي‌هاي مختلف شهر قم پرداخت و بيان داشت: قم از جهات گوناگون براي ملت ما و براي دنياي اسلام و بشريت امروز حائز اهميت مي‌باشد. اوج قله اهميت قم حضور و وجود حضرت فاطمه معصومه (س) است. او كه خود دختر پيمبر، حضرت علي (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) است و نور فاطمه معصومه (س) نور حضرت زهرا (س) مي‌باشد و براي سيل مشتاقاني كه امكان دسترسي به حضرت فاطمه زهرا (س) را ندارند، وجود حضرت معصومه (س)، آنهم در شهر قم تسلي‌بخش دل‌هاي مشتاقان مي‌باشد.

وي به وجود مراجع، عالمان، انديشمندان اين شهر كه باعث وجود جايگاه خاصي براي شهر شده است، اشاره كرد و افزود: مهر وجود حضرت زهرا (س) در قم وجود دارد و مشتاقان به حضرت، به عشق مادرش حضرت زهرا (س) به اين ديار سفر مي‌كنند.

رييس جمهور وجه ديگر اهميت شهر قم را وجود حوزه‌هاي متعدد علميه، طلاب و روحانيت اين شهر دانست و ادامه داد: مراجع و علماي راستين همواره پرچم دار عدالت، آزادگي، معنويت، يكتاپرستي بوده و پيگير مطالبات به حق ملت‌ها و به خصوص ملت بزرگ إيران بوده‌اند.

وي وجود مردم مومن، سلحشور، آگاه و متدين اين شهر را از وجوه برجسته‌ي ديگر اين شهر خواند و افزود: مردم قم پرچم‌دار انقلاب اسلامي و آزادي همه ملت‌ها در عصر حاضرند. مردمي كه وقتي شعله‌هاي انقلاب در اين شهر زده شد، شعله را برافروخته و امواج آن همه كشور و تمام دنيا را فرا گرفت و با حول و قوه الهي با قدرت به پيش خواهد رفت و قم عزيز و مردم آن پرچمدار حركت‌هاي بزرگي در اين سرزمين بوده‌اند كه نور آن در همه عالم پراكنده شده است.

وي به تقديم بيش از 5000 شهيد اين شهر به انقلاب اشاره كرد و ادامه داد: رسالت ما دنباله‌ي رسالت انبياست و موظفيم در سرزمين مقدس إيران، يك جامعه‌ي نمونه، پيشرفته و مقتدر اسلامي برپا كنيم تا اين الگويي براي تشكيل حكومت جهاني اسلام شود. چرا كه انقلاب اسلامي ما دنباله روي نهضت انبياست و اين انقلاب هم بشارت مي‌دهد و هم انذار. بشارت به عدالت، امر به معروف، زكات، اقامه نماز، صلح و آزادي، معنويت و امنيت براي همه اهل جهان.

رييس جمهور افزود: انقلاب، اسلام و قرآن را در صحنه‌ي عمل و در متن زندگي ايران جاري ساخت و شمه‌اي از عدل، عدالت و قدرت اسلام در جهان را طنين افكن كرد. ملت ما با انقلاب اسلامي، خود را متعهد مي‌دانند كه حركت الهي را با قدرت و قوت تا آخر ادامه دهند و دولت برخواسته از اراده‌ي شما، دل‌هاي پاك و ايمان‌هاي زلال شما مصمم است تا با شعار عدالت خواهي، مهرورزي، خدمت به بندگان خدا و تعالي همه جانبه كشور مسير انقلاب را تا رسيدن به قله‌هاي مطلوب با قدرت ادامه دهد.

احمدي نژاد گفت:‌ انقلاب ما انذار نيز هست. انذار انقلاب در مقابل همه قدرت‌ها، ستمگري‌ها، حق‌كشي‌ها، فقر و بي‌عدالتي و تبعيض و فساد در مقابل همه اين‌ها انذار است. دولت مصمم است در تمام تصميم‌گيري‌ها، مصوبات، لوايح، جهت‌گيري‌ها، آرمان‌هاي انقلاب، مطالبات به حق شما مردم عزيز، عدالت، مبارزه با فقر و فساد و تبعيض را با جديت و قدرت دنبال كند.

دولت موظف و مصمم است با تحول‌زايي و رسيدگي به مناطق محروم و توزيع عادلانه امكانات و فرصت‌ها، توزيع عادلانه امكان رشد و شكوفايي استعدادها، زمينه برپايي جامعه نمونه را فراهم آورد.

به گزارش ايسنا، رييس جمهور در ادامه به ديدار خود با يكي از سران كشورها اشاره كرد و ادامه داد: در اين ديدار آن مقام عاليرتبه آن كشور از من سوال كرد كه شما با وجود همه مشكلات، هجمه‌هايي كه نسبت به شما وجود دارد، مخالفت‌ها، تهديدها و … چگونه از كشورهاي بزرگ ترسي نداريد؟ كه من به او گفتم ما براي دفاع از خود، پيشبرد آرمان‌ها از قدرت‌ها هيچ هراسي نداريم و از امنيت، عزت و منافع خود توسط همين ملت دفاع مي‌كنيم. نيازي به سلاح هسته‌يي نداريم و بلديم از خود دفاع كنيم و با اتكاي به ملت از همه مواضع، اهداف و تماميت ارضي خود با قدرت دفاع خواهيم كرد.

احمدي‌نژاد تاكيد كرد: امروز در دنيا سلاح هسته‌يي شيميايي و ميكروبي قدرت نمي‌آورد، بلكه اين ايمان زلال جوانان و ملت است كه براي يك ملت اقتدار و عظمت مي‌آورد و به لطف خدا امروز سرزمين إيران مملو از دل‌هاي پاك اين ملت براي دفاع از اين كشور است و دولت نيز براي دفاع از منافع كشور متكي به مردم است.

رييس جمهور ويژگي‌هاي ملت ايران را تشريح كرد و افزود: ‌براي ساختن كشور نيازمند همدلي مي‌باشيم و برنامه‌هاي زيادي براي ساختن كشور آماده اجراست. تمام مناطق كشور، شهرها، روستاها و … بايد ساخته شود. خداوند همه استعدادهاي طبيعي را براي ساختن كشور در اختيار قرار داده است و من از همين جا از همه ملت را براي آغاز يك حركت عظيم براي ساختن كشور دعوت مي‌كنم و خود را آماده اين حركت كنيم.

رييس جمهور افزود: براي شهر عزيز قم كه مركز و پايگاه انقلاب است، دولت مصمم است با همت شما مردم قم عزيز را با سرعت بسازد تا در جايگاه شايسته خود قرار بگيرد و دولت براي اشتغال، تحصيل، تخصيص اعتبار و … همه امكانات خودش را در اين راستا مورد توجه قرار خواهد داد.

بر اساس اين گزارش، رييس شوراي عالي امنيت ملي كشورمان هم‌چنين تصريح كرد: ملت و انقلاب ما خواهان صلح‌، ‌آرامش و عدالت براي همه جهان و همه ملت‌ها مي‌باشد و يكي از آرمان‌هاي اصيل انقلاب برپايي عدالت در سرتاسر جهان است.

وي بيان داشت: كساني كه خودشان ظالم هستند، نمي‌توانند خواستار و پياده كننده‌ي عدالت باشند. كساني كه به دنبال كشتار ملت‌ها، تجاوز به ملت‌ها و ناامني هستند، نمي‌توانند از صلح و عدالت و امنيت دم بزنند. هرجا كه جنگ، اشغال و تجاوز به حقوق ملت‌هاست، اين مدعيان حاضرند و در آن كشتار و تجاوز به حقوق ملت‌ها نقش دارند، اما دم از صلح و عدالت مي‌زنند.

پرونده‌ي اين مدعيان حقوق بشر صلح و آرامش پرونده‌اي است، آكنده از ظلم و جنايت و سياهي و در پرونده آنان حتي يك قدم در جهت احقاق حقوق ملت‌ها وجود ندارد و در مقابل ملت مظلوم ايران و ديگر كشورها مدعي صلح و حقوق بشر شده‌اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي افزود: ما مي‌گوييم كساني كه از جنايتكاران حاكم بر فلسطين حمايت مي‌كنند، حق ندارند شعار حقوق بشر سردهند، كساني كه زندان‌هاي مخفي درست كرده‌اند و مخالفان خود را مي‌دزدند و مخفيانه زنداني مي‌كنند، شكنجه و آزار مي‌دهند حق ندارند، دم از صلح و امنيت بزنند.

احمدي‌نژاد تاكيد كرد: كساني كه دانشمندان، متفكران، صاحب نظران خود را به جرم اظهارنظر در باره‌ي مسايل تاريخي محاكمه مي‌كنند، حق ندارند در مقابل ملت مظلوم ما دم از حقوق بشر بزنند. حق ندارند در مقابل ملتي كه بيش از 2000شخصيت و انسان‌هاي پاك آن توسط تروريست‌ها به شهادت رسيده‌اند، دم از مبارزه با تروريسم بزنند.

رييس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود به مساله‌ي فلسطين و تاريخ اشغال اين كشور اشاره كرد و خاطر نشان ساخت: نزديك به 60 سال عده‌اي اشغالگر هر روز ملت فلسطين را به خاك و خون مي‌كشند، معلوم نيست از كجا آمده‌اند و جلسه مي‌گذارند و تصميم مي‌گيرند كه مردم را ترور كنند و جسارت را به جايي رسانده‌اند كه علنا مخالفان خود را در خارج از مرزها هم مي‌كشند.

به گزارش ايسنا، وي خطاب به حكومت‌هاي حامي رژيم صهيونيستي گفت: چرا بايد ملت فلسطين تقاص جنايت‌هاي اين رژيم را پس بدهد؟ چطور انتظار داريد اين جرثومه‌ي فساد را ملت‌ها تحمل كنند، مطمئن باشيد ملت فلسطين و ساير ملت‌هاي اسلامي حتي يك لحظه اين رژيم اشغالگر را وارد منطقه‌ي اسلامي نخواهند كرد.

احمدي نژاد همچنين در بخش ديگري از سخنان خود بر حق استفاده‌ي صلح‌آميز از فن‌آوري هسته‌يي در كشورمان تاكيد كرد و اظهار داشت: كساني كه خودشان زرادخانه‌هاي هسته‌يي، شيميايي و ميكروبي ايجاد مي‌كنند و بارها و بارها نيز از آن استفاده كرده و ملت‌ها را به خاك و خون كشيده‌اند، مدعي حقوق ملت ايران شده‌اند و مي‌گويند كه ملت ايران حق ندارد از فن‌آوري صلح آميز هسته‌يي استفاده كند، ما به آنها مي‌گوييم شما بر چه اساسي اين حرف را مي‌زنيد و بر اساس كدام قانون اين مساله را بيان مي‌داريد.

بر اساس گزارش ايسنا، احمدي‌نژاد ادامه داد: به ما مي‌گويند شما هيچ انحرافي در مسير حركت‌تان نداشته‌ايد، اما ما به نيت شما شك داريم. ما به آنها جواب داديم ما نه تنها به نيت شما شك داريم، بلكه به عملكرد شما نيز شك داريم. كساني كه سلاح‌هاي هسته‌يي ساخته‌اند و به بدترين نحو نيز استفاده كرده‌اند، حق ندارند مانع دستيابي ملت ايران به فن‌آوري هسته‌يي صلح آميز شوند. شما حق نداريد مدعي ملت ايران باشيد.

رييس جمهور اظهار داشت: اگر ما به آنها اجازه بدهيم حتي مي‌خواهند دانشگاه‌ نيز نداشته باشيم، چرا كه حركت آنان به ضرر پيشرفت و توسعه نيز مي‌باشد، ولي بدانيد كه ملت ايران و دولت آن كه برخاسته از ملت ايران مي‌باشد، حق داشتن فن‌آوري صلح آميز هسته‌بي را براي خود مسلم و مشروع مي‌داند.

وي ابراز داشت: يكي از شعارهاي ما منطق و گفت‌وگو بوده است و با منطق و فرهنگ گفت‌وگوي اسلامي در همه عرصه‌ها اصالت و برتري با فرهنگ اسلامي مي‌باشد و مكتب اسلام برتري خودش را به اثبات رسانده و مي‌رساند.

به گزارش ايسنا، احمدي‌نژاد بار ديگر به كشورهاي اروپايي و آمريكا پيشنهاد داد كه كارشناسان ايراني وضعيت حقوق بشر را در آن كشورها مورد بررسي قرار دهند و آنان نيز وضعيت حقوق بشر در كشورمان را، تا آنگاه مشخص شود كه حقوق بشر در كجا ناديده گرفته مي‌شود.

پيش از سخنان رييس جمهور، عباس محتاج، استاندار قم به ايراد سخنراني پرداخت و خواستار توجه ويژه دولت به استان قم شد تا جايگاه بالاي خود را به دست آورد.

همچنين حجت الاسلام والمسلمين آشتياني، نماينده‌ي مجلس شوراي اسلامي نيز به ايراد سخنراني پرداخت.

مردم حاضر در اين اجتماع، با شعارهاي «صل علي محمد، ياور رهبر آمد»، « درورد بر خامنه‌اي، سلام بر احمدي»، «اي حامي ولايت، خدا نگهدار تو»، «احمدي نژاد، دوستت داريم» و « دولت انقلابي حمايتت مي‌كنيم» از رييس جمهور استقبال كردند.

همچنين عكس‌هايي از بنيانگذار انقلاب اسلامي و مقام معظم رهبري و رئيس جمهور در دست مردم مشاهده مي‌شد.

هم‌چنين مردم حاضر در صحن حرم حضرت معصومه (س) نامه‌هاي فراواني را خطاب به رييس جمهور به دست مسوولان نهاد رياست جمهوري رساندند.

همچنين عده‌اي از مردم از وضعيت كار و اشتغال خود گلايه مي‌كردند كه در خلال برنامه نيز عده‌اي شعار دادند «ما منتظر ارزاني هستيم.»

پس از پايان سخنراني رييس جمهور، وي براي شركت در نشستي با نخبگان استان قم عازم استانداري شد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احمدي‌نژاد به شهر قم وارد شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016