سه شنبه 11 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير بهداشت: ادغام دانشگاه علوم پزشکی ايران نظام سلامت تهران را ساماندهی می کند، واحد مرکزی خبر

وزير بهداشت: با ادغام دانشگاه علوم پزشکی ايران در دانشگاه های علوم پزشکی شهيدبهشتی و تهران نظام سلامت شهر تهران اعم از امور درمان، بهداشت و پژوهش و آموزش ساماندهی می‌شود.


به گزارش اخبار چند رسانه ای به نقل از پايگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت (وب دا ): دکتر مرضيه وحيد دستجردی، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اين ادغام پيرو پيشنهاد و ابلاغيه معاونت نيروی انسانی رياست جمهوری مبنی بر اصلاح ساختاری شبکه بهداشت و درمان شهر تهران صورت گرفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: ادغام دانشگاه علوم پزشکی ايران در دانشگاه های شهيدبهشتی و تهران منجر به ساماندهی امور بهداشت و درمان شهر تهران می‌شود زيرا پراکندگی جغرافيايی دانشگاه‌ها و مراکز بهداشتی درمانی در شهر تهران نوعی ناهمگونی و ناهماهنگی در رسيدگی به اين امور در شهر تهران به وجود آورده بود.

وی با اعلام اين که عدم همخوانی جغرافيايی در تهران باعث شده بود دانشگاهی که در شمال اين شهر بود شبکه بهداشت و درمان شرق تهران را نظارت کند و دانشگاهی که در غرب بود، شمال تهران را نظارت کند، افزود: گاهی در يک منطقه برای بازديد که می‌رفتيم اعلام می‌شد شمال اين منطقه در حوزه يک دانشگاه و جنوب آن در حوزه دانشگاه ديگر است، بنابراين ساماندهی شبکه بهداشت و درمان شهر تهران کاری بود که بالاخره بايد صورت می‌گرفت.

انتقال سه چهارم شبکه بهداشت و درمان دانشگاه ايران به استان البرز

وزير بهداشت با اشاره به اين که قبل از انتقال دانشگاه علوم پزشکی ايران نيز بخش زيادی در حدود سه چهارم شبکه بهداشت و درمان اين دانشگاه به استان البرز به مرکزيت شهر کرج منتقل شده بود گفت: ادغام دانشگاه ايران در دانشگاه‌های شهيدبهشتی و تهران باعث ساماندهی حدود هزار و ۸۰۰ پرسنل اين دانشگاه که بخشی از آنها مجبور بودند هر روز فاصله بين تهران و کرج را بپيمايند تا به محل کارشان برسند، نيز شد.

وی مزيت ديگر اين انتقال را ارتقاء دانشکده علوم پزشکی کرج اعلام کرد و افزود: علاوه بر دانشکده علوم پزشکی کرج، دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و شهيدبهشتی نيز با اين ادغام در رنگينک‌های بين‌المللی ارتقاء رتبه می‌يابند زيرا اين ادغام به هم‌افزايی نيروها در امور آموزشی و پژوهشی می‌انجامد.

دکتر دستجردی با اعلام اين که دانشجويان کنونی دانشگاه علوم پزشکی ايران در آينده فارغ‌التحصيل دانشگاه تهران محسوب می‌شوند گفت: بخش آموزشی اين دانشگاه اعم از استاد و دانشجو به دانشگاه علوم پزشکی تهران منتقل شده‌اند و دانشجويان آن هم فارغ‌التحصيل دانشگاه تهران می‌شوند و معاونت‌های غذا و دارو، درمان و بهداشتی اين دانشگاه هم به دانشگاه علوم پزشکی شهيدبهشتی منتقل می‌شوند که نتيجه آن ساماندهی شبکه بهداشت و درمان و داروی شهر تهران خواهد بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016