شنبه 18 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

كارت اعتباري 5 ميليوني براي مشتريان بانك‌ها، ایران

هر بانك دولتي يا خصوصي مي‌تواند بدون محدوديت براي جذب مشتري و خدمات‌دهي بيشتر، كارت‌هاي اعتباري را براي مشتريان خود صادر كند.

مشتريان، يك ماه فرصت دارند اعتبار مصرف شده را بازپرداخت كنند و در صورت تأخير بيش از يك ماه جريمه مي‌پردازند.

نرخ سود تسهيلاتي كه سررسيد كمتر از 2 سال دارد 12 درصد و بيشتر از 2 سال 14 درصد تعيين شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


70 هزار تومان حداکثر قسط سامانه خرید اعتباری

معاون وزیر بازرگانی با اعلام جزئیات جدید از طرح اعطای کارت اعتباری 5/1 میلیون تومانی به کارمندان دولت، گفت: بیشترین اقساط زمانی است که خریداران از کل مبلغ وام استفاده کنند که در این صورت رقم پرداختی به ازای هر ماه، رقمی معادل 70 هزار تومان می‌‌شود.

فریدون احمدی با بیان این که در حال حاضر در اجرای طرح خرید اعتباری کالا، تعدادی از تولیدکنندگان و فروشندگان ساماندهی شده‌‌اند، گفت: پیش‌‌بینی‌‌ها براین اساس است که در اجرای این طرح، تعداد تولید‌کنندگان و فروشندگان توسعه یابد.

معاون اداری و مالی وزیر بازرگانی افزود: براساس برنامه‌‌ریزی‌ها، قرار است تا پایان اردیبهشت ماه تعداد زیادی از کالاها و فروشگاه‌ها در تهران تحت پوشش قرار گیرند و سپس در شهرستان‌ها و مراکز استان‌ها نیز توسعه پیدا کند.

وی تصریح کرد: اجرای فاز اول این طرح متعلق به کارکنان دولت است و در بخش‌های بعدی، بازنشستگان و کارکنان و سایر اقشار مردم می‌توانند از آن استفاده کنند.احمدی گفت: نکته قابل توجه این که به خرید انجام شده از طریق سامانه تا 15 روز کارمزد تعلق نمی‌گیرد؛ چراکه امکان باز‌پرداخت آن از طریق خریدار وجود دارد و خریداران بعد از 15 روز می‌‌توانند مبلغ را به صورت اقساط در 24 ماه بازپرداخت کنند.وی ادامه داد: نکته دیگر آن که اگر مصرف ‌کنندگان میزان خرید را به صورت کامل و تا پیش از 15 روز بازپرداخت کنند، سقف خرید دوباره ترمیم می‌‌شود.

صدور کارت‌هاي اعتباري يک تا 5 ميليون توماني براي مشتريان بانك‌ها

معاون بانک، ‌بيمه و شرکت‌هاي دولتي وزارت امور اقتصادي و دارايي از صدور کارت‌هاي اعتباري(کرديت) يک تا پنج ميليون توماني براي برخي مشتريان توسط بانك‌ها خبر داد. «‌اصغر ابوالحسني» در گفت‌وگو با ايرنا،‌ درباه ارايه کارت‌هاي اعتباري (کرديت) به مشتريان بانك‌ها، ‌اظهار داشت: هر بانک مي‌تواند براي جذب مشتري و خدمات‌دهي بيشتر کارت‌هايي را براي مشتريان خود صادر کند و اين اعتباري است که به مشتري مي‌دهد و اگر مشتري اعتبار مصرف شده را تا يک ماه بازپرداخت کرد جريمه‌اي به آن تعلق نمي‌گيرد، در غير اين صورت براي مشتري جريمه در نظر گرفته مي‌شود. معاون بانک، ‌بيمه و شرکت‌هاي دولتي وزارت اقتصاد گفت: بانك‌هاي دولتي و خصوصي به اختيار مي‌توانند اين کارت‌ها را براي مشتريان خود صادر کنند و محدوديتي دراين خصوص وجود ندارد. وي همچنين در ادامه با بیان این‌که طرح افزایش توان اعتباری بانك‌ها در کمیسیون اقتصادی مجلس در حال بررسی است، از تشکیل کمیته‌ای در این خصوص خبرداد و گفت: موضوع افزایش سرمایه بانك‌ها نیز در این طرح می‌گنجد. ابوالحسنی ادامه داد: وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز در این خصوص به کمیسیون اقتصادی مجلس کمک می‌کند.معاون امور بانکی، بیمه و شرکتهای دولتی وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه نظرات سیستم بانکی در مورد افزایش توان اعتباری بانك‌ها به کمیسیون اقتصادی منعکس شد، افزود: کمیسیون اقتصادی مجلس نظرات نظام بانکی را ارزیابی و بررسی کرد.وی در مورد نرخ سود عقود مبادله ای 14 درصدی بانك‌ها نيز گفت: در بسته بانک مرکزی نرخ سود عقود مبادله‌ای برای تسهیلاتی که سررسید آنها کمتر از دو سال است، 12 درصد در نظر گرفته شده و برای تسهیلاتی که سررسید آنها بیش از دو سال است، 14 درصد در نظر گرفته شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016