سه شنبه 24 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ايران سهام برخی بانک های چينی را خريد، مهر

بخش خصوصی ايران برای نخستين بار سهام برخی بانکهای چينی را خريداری کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، در فاز جديد همکاريهای اقتصادی ايران و چين و به منظور رفع برخی مسايل بانکی و مالی ميان بخش خصوصی دو کشور، بخش خصوصی ايران بخشی از سهام بانکهای چينی را خريداری کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اسدالله عسگراولادی رئيس اتاق مشترک بازرگانی ايران و چين در گفتگو با مهر با تائيد اين خبر در خصوص توسعه روابط بانکی ايران و چين گفت: ايران براساس توافقات صورت گرفته در کميسيون مشترک دو کشور، پيشنهاد راه اندازی بانک مشترک ميان ايران و چين را به اين کشور ارايه کرده است.

رئيس اتاق مشترک بازرگانی ايران و چين افزود: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ايران، پيشنهاد ايجاد بانک مشترک ميان دو کشور را ارايه داده است که اميدواريم هرچه زودتر به نتيجه برسد.

وی با تاکيد بر اينکه ايرانيها آمادگی سرمايه گذاری در موسسات مالی و اعتباری چين را دارند، تصريح کرد: بخش خصوصی ايران در گام بعدی برای تسهيل در روابط بانکی، سهام برخی از بانکهای چينی را خريداری کرده است.

به گفته وی، بخش خصوصی به دنبال اين است که در موسسات مالی و اعتباری سهام بيشتری را خريداری کند، زيرا خريد ۲۰ درصد از سهام يک شرکت يا موسسه، منجر به تسخير صندلی يکی از اعضای هيئت مديره اين موسسات خواهد شد.

پيگيريهای مهر از برخی مراکز ذيربط داخلی نشان می دهد که بخش خصوصی ايران تاکنون حدود ۵ درصد سهام برخی بانکهای چينی را خريداری کرده است.

براساس برنامه‌ريزيهای انجام شده، قرار است سهم ايران در هر يک از بانکهای چينی طرف همکاری تا ۲۰ درصد افزايش يابد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016