پنجشنبه 11 بهمن 1386

موسوی لاری: نسبت به کسانی که فاقد شرايط هستند اعتراض نداريم، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسی


ريس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان گفت: معتقديم که رد صلاحيت تعداد بسياری از چهره‌های ارزشمند نظام به نفع نظام نبوده و نيست.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) عبد الواحد موسوی لاری در حاشيه همايش فصلی خانه احزاب در جمع خبرنگاران درباره رد صلاحيت کانديداهای اصلاح طلب گفت: ما اين اميدواری خود را حفظ کرده‌ايم و منتظر هستيم تا شايد شرايط تغيير کند و در مراحل ديگر افرادی که با دقت بيشتری به مساله توجه دارند قانون را مبنا قرار دهند و نسبت به آن چيزی که برای نظام يک ضايعه است تجديد نظر کنند.

وی با تاکيد بر اينکه اعتراض اصلاح طلبان يک اعتراض مبنايی به نحوه رسيدگی است تصريح کرد: برچسب زدن و افراد را با عناوين بی دليل از گردونه خارج کردن از دلايل اعتراض ما است. همچنين ما نسبت به رد صلاحيت کسانی که بدون سند رد صلاحيت شده‌اند معترض هستيم.

عضو مجمع روحانيون مبارز با اشاره به اينکه ما پايبند به قانون هستيم خاطر نشان کرد: معتقديم اگر بدون حب و بغض و بدون توجه به نگاه‌های جناحی به مسائل صلاحيت ها رسيدگی شود ديگر کسی نمی تواند به اين رد صلاحيت‌ها اعتراض کند. ما نيز نسبت به کسانی که فاقد شرايط هستند اعتراض نداريم.

موسوی لاری ادامه داد: معتقديم وقتی مديری که در طول ۳۰ سال انقلاب در مديريت‌های ميانی کشور حضور داشته و آخرين سمت وی وزارت بوده است چگونه می‌توان با عناوين مطلقی که هيچ سندی ندارد رد صلاحيت شود؟ آيا می‌توان گفت که وی به اعتبار عدم التزام به اسلام صلاحيت ندارد؟

رييس ائتلاف اصلاح طلبان اظهار کرد: اينگونه رفتارها قبل از اينکه به اين فرد لطمه بزند به اسلام و جمهوری اسلامی لطمه می‌زند؛ آيا نمی‌گويند چطور مديرانی بدون التزام در راس امور و در طول اين ۳۰ سال در کشور مديريت می‌کردند؟

موسوی لاری با تاکيد بر اينکه اين حرکتها، حرکتهای نسنجيده‌ای است خاطرنشان کرد: اين رفتارها جز از موضع جناحی نمی‌تواند صورت بگيرد؛ مگر می‌شود چهره‌های اين چنينی را به عنوان عدم التزام به اسلام کنار گذاشت و حتی به برخی از اين افراد مستندات شکلی رد صلاحيتشان را نداد. نه تنها ما بلکه عامه مردم هم با اين روشها مخالف هستند؛ من شبه‌ای ندارم که بزرگان نظام هم با اين روش‌ها مخالف هستند.

رييس ائتلاف اصلاح طلبان با بيان اينکه قانون برای ما ملاک و مبنا است تصريح کرد: ممکن است در دو جريان اصولگرا و اصلاح طلب تندرو و کندرو وجود داشته باشد همين الان در بدنه اجرايی کشور چه تندرويی‌هايی صورت می‌گيرد، اين تندرويی‌ها را چه کسی بايد پاسخگو باشد؟ آيا همين‌ها که امروز در بدنه اجرايی کشور اقدامات افراطی دارند اگر فردا قصد کانديد شدن داشتند بايد بگوييم اين افراد نمی‌توانند در صحنه حاضر باشند در اين صورت داوری و قضاوت مردم چه می‌شود؟

عضو مجمع روحانيون مبارز اظهار کرد: آيا مردم نمی‌توانند عقل خود را به کار بگيرند که تشخيص بدهند چه کسی برای آنها کار می کند يا نمی‌کند؟ بايد به مردم اجازه دهيم خودشان انتخاب کنند؛ مردم ما بالغ هستند و می‌توانند تشخيص دهند که يک فرد تندرو و کندرو به آنها ضرر زده و به اين افراد رای نمی‌دهند. ما اگر اين حداقل را برای مردم قائل نباشيم و به آنها اعتماد نکنيم بعد جمهوريت و مردم سالاری نظام از بين می‌رود. اصل ششم قانون اساسی که مدعی است نظام متکی آرای مردم است را کجا بايد به کار ببريم؟

وی ادامه داد: بايد اجازه دهيم مردم وارد صحنه شوند و تشخيص دهيم چه کسی به نفع آنها کار می‌کند و چه کسی کار نمی کند.

موسوی لاری درباره سخنان وزير کشور مبنی بر سانسور ارائه برخی مدارک به کانديدها در دورهای گذشته گفت: تا آنجا که من می‌دانم در دوره وزارت بنده چنين اتفاقی نيفتاده اگر ايشان از دوره‌های گذشته خبری دارند مدارک آن را ارائه دهند.

وی در پاسخ به اين سوال که افشار گفته در انتخابات مجلس هفتم برخی از تاييد صلاحيتها بر خلاف قانون نبوده نظر شما چيست تصريح کرد: ما هيچ وقت به حذف رقيب از طريق ملاکهای شبه قانون فکر نکرديم؛ من به عنوان وزير کشور هميشه توصيه کرده‌ام اجازه بدهيد تمام کسانی که توان شرکت دارند در انتخابات حاضر شوند ما بخش‌نامه نکرديم فلان کس را از گردونه خارج کنيد؛ ما گفته‌ايم کسانی که قانون اساسی و اين نظام را قبول دارند و در جامعه افرادی محترمی هستند حاضر شوند؛ مردم هم يا رای می‌دهند و يا رای نمی‌دهند.

موسوی لاری افزود: ديدگاهی که می‌گويد ما به جای مردم تصميم می‌گيريم و مردم نمی‌دانند و بالغ نيستند بايد جوابگو باشند که چرا مردم را نابالغ تصور می‌کنند؛ اينکه هياتهای اجرايی کسی را که صلاحيت دارد تاييد کند و اينکه با مستندات واهی جلوی اين افراد را نگيرند وظيفه قانونی خود را انجام داده است.

رييس ائتلاف اصلاح طلبان تصريح کرد: دوستان ما بايد جوابگو باشند که چرا اين قدر چهره‌ی ارزنده را زير سوال بردند؛ نه اين که بياييند مدعی شوند که چرا اين افراد در گذشته زير سوال نرفتند. ما در دوره‌ای که مسوولايت داشتيم تلاش می‌کرديم عرصه برای رقابت باز بماند و تمام کسانی که قانون و نظام را قبول دارند بتوانند حضور پيدا کنند و داور نهايی مردم باشند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

موسوی لاری خاطر نشان کرد: ما به مردم و حسن عمل عامه مردم اعتماد داريم. شايد فرد يا گروهی اشتباه داشته باشد چون هيچ کس معصوم نيست؛ ولی اين وظيفه فعالان عرصه اطلاع رسانی است که از حضور مردم به صورت واقعی جانبداری کنند. بايد اجازه بدهيم کانديداهای مختلف با گرايشهای متفاوت حاضر باشند تا مردم انتخاب کنند، بعد مشخص می شود مردم چه فکر و انديشه‌ای را انتخاب می‌کنند.

عضو مجمع روحانيون مبارز گفت: ما اساس را بر حضور و مشارکت گذاشته‌ايم و معتقديم جريانهای اصيلی که قبل از انقلاب در مبارزات حضور داشته و ايثارگری های فراوان داشته‌اند نمی‌توانند از نظام فاصله داشته باشند و حتما می‌خواهند در صحنه حاضر باشند تنها يک زمان نمی‌توانند حضور داشته باشند که تمام کانديداهای آنها حذف شود، در اين صورت زمينه‌ای برای حضور نيست.

رييس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان درباره نشست خاتمی، کروبی و هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: ما از هر حرکتی که به مردم اميدواری دهد و در جهت حل مشکل و معضلی که فراروی جامعه است صورت بگيرد استقبال می‌کنيم. معتقدم تمام جريانهای اصيل نظام از آنچه که ريزش بی دليل بسياری از چهره های ارزنده نظام در اين مرحله بوده نارحت هستند اميدوارم اين گامها بتواند گره گشا باشد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'موسوی لاری: نسبت به کسانی که فاقد شرايط هستند اعتراض نداريم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016