شنبه 8 مهر 1385

سيدحسن خمينی: آيا به اندازه موی خانم‌ها، نسبت به فقر هم حساسيت داريم؟ انتخاب

خبرگزاری انتخاب : فرزند يادگار حضرت امام(ره) گفت: خداوند حفظ آبروی مومن را بالاتر از کعبه دانسته است ولی آيا در نزد ما نيز اين فرمان خدا اينچنين است؟ اگر ادعا داريم که اسلام ما حقيقی است پس اين همه تهمت و ريختن آبروی مومن از هر دسته و گروهی چه معنی دارد؟ آيا ما در جامعه‌مان به همان اندازه که به ناهنجاری‌ها اهميت می‌دهيم و با آن به مبارزه می‌پردازيم، برای ديگر فرامين خدا هم تعصبی اينچنين نشان می‌دهيم؟ آيا برخورد با آدم دروغگو به همان اندازه برخورد با آدم بدحجاب است؟

خبرگزاری انتخاب : حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن خمينی رئيس هيات امنای پژوهشکده امام خمينی(ره) و انقلاب اسلامی در ضيافت افطاری رئيس و اساتيد و دانشجويان اين پژوهشکده اظهارات بسيار مهم و اسای را مطرح کرد.

وی گفت: امام فقيه، عارف، سالک و سياستمدار بزرگ زمان خود بود ولی چيزی که رهبر فقيد انقلاب را متمايز از ديگران می‌کند، نگاه متناسب ايشان به اسلام است.

سيدحسن خمينی با طرح اين پرسش که «بزرگ‌ترين ويژگی امام چيست؟» به تشريح تفاوت‌های کاريکاتور و واقعيت پرداخت و تفاوت اسلام واقعی و اسلام کاريکاتور را پيش کشيد و گفت: اگر ما در رفتارهايمان به قوانين اسلام همان‌طور که خدا فرموده عمل کنيم، اسلام حقيقی را در پيش گرفته‌ايم. همان اسلامی که همه قوانين الهی در آن بدون در نظر گرفتن منفعت يا ضرری اجرا می‌شود و عوامل دنيوی تاثيرگذار نيستند ولی اگر به برخی قوانين عمل کنيم و برخی ديگر را آن‌طوری که خدا فرموده، جدی نگيريم اسلام غيرحقيقی يا همان اسلام کاريکاتور را جايگزين فرمان خدا کرده‌ايم. کاری که متاسفانه از گذشته تاکنون در همه سطوح جامعه انجام شده و می‌شود. ‌

سيدحسن خمينی گفت: در اين اسلام افراد درباره برخی مسائل حساسيت‌هايی را دارند که خدا هم تا آن حد حساسيت ندارد اما نسبت به برخی مسائل که خدا حساسيت دارد، حساسيت ندارند.

فرزند يادگار حضرت امام(ره) افزود: خداوند حفظ آبروی مومن را بالاتر از کعبه دانسته است ولی آيا در نزد ما نيز اين فرمان خدا اينچنين است؟ اگر ادعا داريم که اسلام ما حقيقی است پس اين همه تهمت و ريختن آبروی مومن از هر دسته و گروهی چه معنی دارد؟ آيا ما در جامعه‌مان به همان اندازه که به ناهنجاری‌ها اهميت می‌دهيم و با آن به مبارزه می‌پردازيم، برای ديگر فرامين خدا هم تعصبی اينچنين نشان می‌دهيم؟ آيا برخورد با آدم دروغگو به همان اندازه برخورد با آدم بدحجاب است؟

سيدحسن خمينی با اشاره به روايتی درباره فقر پرسيد: آيا حساسيت ما نسبت به فقر در جامعه به اندازه حساسيتمان نسبت به موهای خانم‌ها است؟

سيدحسن خمينی در ادامه به خاطره‌ای از امام(ره) اشاره کرد و يادآور شد: بزرگواران نظام به ياد دارند زمانی که گروهی نزد امام رسيدند و از شنود مکالمات شخصی خبر دادند، ايشان بسيار از اين مساله ناراحت شد و به شدت با فرد خاطی برخورد کردند؛ چرا؟ چون در نزد ايشان حفظ آبروی مومن از هر چيزی بالاتر است.

سيد حسن خمينی با بيان اينکه در زندگی امام(ره) کسی جرات غيبت کردن نداشت به خاطره‌ای اشاره کرد و گفت: يکی از بزرگان حال حاضر کشور نزد امام آمدند و گفتند فلان گروه شما را قبول ندارند. حضرت امام گفتند مگر من اصول دين هستم که حتما بايد من را قبول داشته باشند؟

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فرزند يادگار امام(ره) با بيان اينکه هر قومی گناه خاصی دارد، گفت: گناه اهل علم حسد و گناه سياسيون تهمت و غيبت است، کسی که عالم باشد و اسلام متناسبی را پيشه کرده باشد، قطعا نسبت به اين گناه‌ها حساسيت ويژه‌ای خواهد داشت.م

جيد انصاری رئيس پژوهشکده امام خمينی(ره) و انقلاب اسلامی در اين مراسم که آيت‌ا... توسلی، آيت‌ا... موسوی‌بجنوردی، آيت‌ا... بيات، محمدعلی سبحانی سفير سابق ايران در لبنان، نجفقلی حبيبی، محمدعلی حاضری، حجت‌‌الاسلام روحانی و جمعی از مسوولان از جمله محمد زاهدی وزير علوم و اعضای هيات علمی پژوهشکده حضور داشتند در ابتدا گزارشی از اقدامات و برنامه‌های پژوهشکده ارائه و پيشنهاد تاسيس دانشگاه بين‌المللی امام خمينی و انقلاب اسلامی را مطرح کرد.

در همين زمينه:

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سيدحسن خمينی: آيا به اندازه موی خانم‌ها، نسبت به فقر هم حساسيت داريم؟ انتخاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016