دوشنبه 12 دی 1384

در سال 2005 اتفاق افتاد


از هفته آینده نطق پیش از دستور و نوشته های هفتگی ابراهیم نبوی را در همین جا خواهید خواند.

یک توضیح برای بچه های گویا
به دلایل مختلفی که جمعا 2437 دلیل است و در روزهای آینده سه دلیل آنرا بریتان خواهم گفت، مدتی طولانی مطلبی در وب سایت گویا ننوشتم، از امروز، هم مطالب ویژه گویا را به صورت هفتگی خواهم نوشت، هم از هفته آینده نطق پیش از دستور خواهم گذاشت و هم نوشته های دیگری را که در جاهای دیگر می نویسم به شما معرفی خواهم کرد. مرا به خاطر این روزهایی که در گویا نبودم ببخشید و منتظر باشید تا دوباره خدمت برسم.
ابراهیم نبوی


در سال 2005 چنین شد که...
موج رنگ نارنجی از اوکراین آغاز شد و به سایر کشورها کشیده شد، اما مردم کشورهای دیگر فهمیدند که هر نارنجی ای انقلاب نیست و این بار ممکن است همه چیز به رنگ قرمز و یا سیاه و یا هر رنگ دیگری رخ بدهد. در عراق اگرچه دائما صدای انفجار می آمد، اما صندوقهای رای گیری وسط دود و آتش مشغول جمع کردن رای بودند، در افغانستان همه چیز آرام تر اتفاق افتاد، هم انفجارهای کمتری اتفاق افتاد و هم انتخابات با سرعت کمتری برگزار شد. در لبنان، انفجار اتفاق افتاد، اما نه بوسیله القائده، بلکه بوسیله دولت سوریه. رفیق حریری در جریان یک انفجار عظیم کشته شد و صدای انفجار همه را متوجه سوریه کرد. در ایران انفجار به شکل دیگری رخ داد، محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری که بیشترین جوک تاریخ در مورد او ساخته شده است از دامن بسیج روی صندلی ریاست جمهوری افتاد. دو هفته بعد از انتخاب احمدی نژاد شهر لندن لرزید، انفجارات لندن صدای کنسرت بزرگ لایو ایت را که دو روز قبل از انفجار برگزار شده و میلیونها نفر تصویر آنرا از تلویزیونها دیده بودند، خفه کرد. با فاصله کوتاهی پس از لندن صدای انفجار از شرم الشیخ مصر آمد، در این انفجار 88 نفر کشته و 700 نفر مجروح شدند، در آمریکا انفجار جان مردم را نگرفت، این کار را کاترینای بی رحم انجام داد. وقتی خبر کشتار کاترینا را به بوش گفتند، عصبانی شد و گفت: مطمئنید اسمش کاتریناست؟ معمولا اسامی اعضای القائده عربی است....

سال 2005 یکی از سخت ترین و سیاه ترین سالهای تاریخ معاصر است. عقربه های ساعت سال 2005 به جای تیک تاک با صدای انفجار بمب پیش می رفتند. در این سال اتفاقاتی افتاد که با کمی شوخی برایتان نقل می کنم.


این هفته در وب سایت بی بی سی مطلبی نوشته ام به نام در سال 2005 اتفاق افتاد. این مطلب مروری است با طنز بر سال سیاه و تلخ 2005، این سال تلخ را هرچه می کنیم با طنز هم شیرین نمی شود، مطلبی را که در مرور سال گذشته نوشتم از همین جا بخوانید.

مطالب ديگر:

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/28188

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'در سال 2005 اتفاق افتاد' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2008