جمعه 5 فروردین 1384

پیام نوروزی رهبر شیعیان جهان


از فردا در همین صفحه در سال 83 اتفاق افتاد را می خوانید.

چهل سال بعد در همین هفته

امروز پنجشنبه چهارم فروردین 1424 هجری شمسی، مطابق 24 مارس 2045 میلادی، خبرهای این هفته را به اطلاع می رسانم.

پیام های تبریک سال نو
در آستانه سال جدید 1428 شبکه تلویزیونی فارسی زبان که از 128 کشور جهان اداره می شوند برنامه ویژه سال نو را به زبانهای مختلف اجرا کردند و پیام های تبریک از سوی رهبران جهان و دولت ایران و سیاستمداران و هنرمندان و گروههای موسیقی به مردم ایران داده شد.

پیام رئیس جمهور ایران
آقای ممل شمس الواعظین رئیس جمهور ایران سال نو را به مردم ایران و ایرانیان دیگر کشورها و پارسیان هند تبریک گفت. وی در این پیام گفت: نوروز باستانی را که نشانه تمدن کهن ایرانی است به همه ایرانیان تبریک می گویم. وی گفت: کورش و داریوش کبیر در سنگ نوشته های شان همیشه نوروز را به مردم تبریک می گفتند. وی گفت: ما امیدواریم که امسال سالی پر از موفقیت، برگزاری کنسرت های موسیقی و برگزاری انتخاباتی دموکراتیک باشد. وی گفت: اجداد ما در تخت جمشید اولین کنسرت موسیقی و اولین انتخابات غیرالکترونیک جهان را برگزار کردند.

پیام رئیس قوه قضائیه ایران
دکتر کامیار لاهیجی رئیس قوه قضائیه ایران نیز طی پیام تلویزیونی سال نو را به مردم تبریک گفت. در این پیام آمده است: سال جدید را در حالی پشت سر می گذاریم که قوه قضائیه موفق شد در سال گذشته با تلاشی فراوان کاری کند که امسال فقط در ایران هفت میلیون شاکی و پنج و نیم میلیون متهم داشته باشیم. وی گفت: شعار ما در سال آینده چنین خواهد بود: پیش به سوی اصلاح قوه قضائیه. وی گفت: ما در سال آینده در حال جستجو هستیم تا بتوانیم چند پرونده گم شده مانند پرونده زهرا کاظمی، پرونده انصافعلی هدایت و احمد باطبی که سی سال است در بایگانی قوه قضائیه گم شده است پیدا کنیم. رئیس قوه قضائیه از مردم خواست که از همدیگر کمتر شکایت کنند و از راههایی مانند کتک زدن و دعوا کردن برای حل مشکلات شان استفاده کنند، وی گفت: هزینه بیمارستان را ما می دهیم.

پیام نوروزی رهبر شیعیان جهان
آیت الله حسن فریدون روحانی دوم از قم در حضور صدها هزار ایرانی که شاخه های گل در دست داشتند و لباس های سفید پوشیده بودند حاضر شد و پیام تبریک سال جدید را داد. وی گفت: در سال جدید خدا یکی است، همه با هم برادرند، جز زنان که خواهرند. وی گفت: خوب باشید و نیکی کنید. صداهای خوب بدهید و عطر بزنید تا صداهای خوب بشنوید و بوهای خوب را احساس کنید. وی که پس از گفتن این سخنان خسته شده بود گفت: به کسانی که پول ندارند یک بشقاب غذا بدهید چون ممکن است آنها گرسنه باشند و شکم شان درد بگیرد. وی از خداوند خواست تا روح داریوش و کورش را بیامرزد.

پیام ژان فرانسوا قلی زاده
ژان فرانسوا قلی زاده شهردار تهران در پیام تبریک خود به مناسبت سال جدید از مردم خواست تا شهر تهران را مانند خانه خود بدانند. قبلا وقتی شهردار یکبار دیگر از مردم خواسته بود شهر را مانند خانه شان بدانند مردم به مدت یک هفته شهر را به گند کشیده بودند. شهردار تهران گفت: امسال با کشیدن یک پل هوایی یک کیلومتری تهران به ساری متصل می شود. شهردار تهران در پیام نوروزی خود از مردم خواست برای کمک به کاهش ترافیک تهران تلاش کنند در محل کارشان زندگی کنند.

پیام روسای جمهور جهان
روسای مختلف جمهور در جهان سال نو را به ملت ایران تبریک گفتند. دیوید جرج امانپور رئیس جمهور آمریکا در پیام تبریک خود گفت: من و همسرم جین امسال سبزه سبز کردیم و سیزده بدر را در فلوریدا خواهیم گذراند. دانیل میتران رئیس جمهور فرانسه که جانشین ژان لوئی شیراک شده است، طی پیام نوروزی خود اعلام کرد: نوروز برای فرانسوی ها چیزی شبیه به تماشای کوه از هلی کوپتر است، وی گفت من یاد ولتر می افتم. دانیل میتران در مورد این حرف ها هیچ توضیحی نداد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/19722

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پیام نوروزی رهبر شیعیان جهان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2008