پنجشنبه 20 اسفند 1383

جنبش بنفش راه راه در ایران


امروز پنجشنبه بیستم اسفندماه 1423 هجری شمسی مطابق با دهم مارس 2045 میلادی، خبرهای این هفته را به اطلاع می رسانیم. لیست 985 نفره منتشر شد در پی انتشار لیست اسامی 985 نفر از سیاستمداران و روشنفکران ایرانی، آنان خواستار...

امروز پنجشنبه بیستم اسفندماه 1423 هجری شمسی مطابق با دهم مارس 2045 میلادی، خبرهای این هفته را به اطلاع می رسانیم.

لیست 985 نفره منتشر شد
در پی انتشار لیست اسامی 985 نفر از سیاستمداران و روشنفکران ایرانی، آنان خواستار شرکت در انتخابات بسیار آزاد شدند. آقای آرش فتاپور سخنگوی لیست 985 نفری اعلام کرد: ما خواستار شرایط کاملا دموکراتیک هستیم. سه ساعت بعد از انتشار این لیست، تعداد 365 نفر از افراد این لیست خواستار برگزاری رفراندوم شدند، آقای آرش فتاپور سخنگوی لیست 365 نفره اعلام کرد: ما ضمن اینکه خواستار برگزاری انتخابات بسیار آزاد هستیم خواستار برگزاری رفراندوم هم هستیم. اما در ساعات غروب امروز یک لیست 458 نفره از همان لیست 985 نفره که 256 نفر آن در لیست 365 نفره هستند اعلام کردند که ما خواستار تحریم انتخابات هستیم. آقای آرش فتاپور اعلام کرد: ما معتقدیم اگر انتخابات اول دموکراتیک باشد و بعد تحریم شود بهتر است. اما لحظاتی پیش یک لیست 924 نفره در تهران منتشر شد که امضا کنندگان آن از مردم دعوت کردند به هر صورت در انتخابات شرکت کنند. آقای آرش فتاپور سخنگوی لیست 924 نفره اعلام کرد: این چهار لیست مستقل هستند، ولی تغییر آنها در فاصله از صبح تا شب نشانه رشد فکری سیاستمداران ماست. آگاهان اعلام کردند که در طول یک ماه گذشته هفت هزار و سیصد و سی و دو لیست در حمایت و مخالفت با برگزاری نوزدهمین رئیس جمهور ایران منتشر شده است. اتحاد جمهوریخواهان ایران که مقر آن در تهران است، از انجمن روزنامه نگاران ایرانی که مرکز آن در کلن است دعوت کرد تا در انتخابات حضور فعال داشته باشد.


دولت لبنان استعفا داد
دولت لبنان استعفا داد. میشل عبدالوهاب نخست وزیر مسیحی لبنان با اعلام استعفای خود از عبدالحکیم موسوی وزیر کشور شیعه خود خواست که انتخابات را برگزار کند. علت استعفای نخست وزیر اعتراض او به نداشتن قدرت مسیحیان طرفدار یوحنای حواری در کابینه لبنان است. قرار است معاون اداری وزارت امور خارجه از این به بعد از میان مسیحیان طرفدار یوحنای حواری انتخاب شود. در حال حاضر در لبنان شیعیان پارلمان را در اختیار دارند، اما اقلیت پارلمان در دست پیروان حضرت ابوالفضل است، همچنین یک فراکسیون نیز از طرفداران امام جعفر صادق در پارلمان وجود دارد. مسیحیان کاتولیک پست نخست وزیری را در اختیار دارند، اما مسیحیان ارتودوکس وزارت خارجه را به عهده دارند، همچنین مسیحیان طرفدار یهودا وزارت اطلاعات را در دست دارند. یهودیان نیز وزارت بازرگانی را به عهده دارند. بنا بر قوانین جدید لبنان رئیس جمهور از مسلمانان دروزی انتخاب می شود، اما معاون اول او از طرفداران ام کلثوم است و معاون دوم او نیز از طرفداران موسیقی پاپ عرب است.

جنبش بنفش راه راه در ایران
مراسم بزرگ اعتراض به وضعیت موجود در تهران برگزار شد. سیده کاترین محمودی سخنگوی این جنبش اعلام کرد: ما با پوشیدن لباس های بنفش اتحاد ملی خودمان را اعلام می کنیم. جبهه ملی ایران ضمن اعلام همبستگی با انقلاب بنفش اعلام کرد: ما از رنگ بنفش خوشمان نمی آید، خیلی جیغ می زند. جبهه ملی اعلام کرد: ما از رنگ سبز راه راه استفاده می کنیم. همچنین نوشین احمدی خراسانی سخنگوی زنان ایرانی نیز ضمن اعلام همبستگی گفت: ما با رنگ بنفش مخالفیم، بهتر است آبی باشد. دفتر تحکیم وحدت نیز اعلام کرد که چون با حفظ هویت دانشجویی در این همبستگی شرکت می کند بنابراین به جای کت بنفش فقط از شلوار لی با جیب های بنفش استفاده می کند، در اطلاعیه دفتر تحکیم وحدت آمده است: رنگ بنفش خیلی جواد است. همچنین اتحاد جمهوریخواهان اعلام کرد: باید انتخاب رنگ به رفراندوم گذاشته شود، اما محسن سازگارا اعلام کرد: ما فراخوان رفراندوم را قبول داریم. از سوی دیگر قرار شد به جای جنبش ملی جنبش بحث در مورد انتخاب رنگ مناسب برای جنبش ملی انجام شود.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/19191

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جنبش بنفش راه راه در ایران' لينک داده اند.

مردک مفلوک
از نظر من ابراهيم نبوي يهودي سرگرداني است چون همتاي خود پرويز نيکخواه که در دوره شاه به همين سرنوشت دچار شد و تا روزي که زنده بود بايکوت و ...
نانا زولا
March 12, 2005 04:54 PM

Copyright: gooya.com 2008