پنجشنبه 3 دی 1383

شوهر کم نظیر بوتو آزاد شد


جزیره ابوموسی سی و دو سال پیش با تشخیص دیوان عالی لاهه به عنوان یک کشور مستقل شناخته شد و در هنگامی که این اتفاق می افتاد نمایندگانی که برای اثبات مالکیت ایران بر جزایر سه گانه به لاهه رفته بودند، برای خرید و دیدن فیلم به شهر لاهه رفتند و در هنگام صدور رای در جلسه حاضر نبودند، بعد از آن هم چون کسی حالش را نداشت این جزایر مستقل شدند.

چهل سال بعد در چنین روزی

امروز پنجشنبه سوم دی ماه 1423 هجری شمسی مطابق با 23 دسامبر 2044 میلادی، خبرهای این هفته را می شنوید.

ترکیه باید شوونات اسلامی را رعایت کند
یلماز اردوغان رئیس جمهور ترکیه در مقر اروپایی اتحادیه اروپا حضور یافت و اعلام کرد که مردم ترکیه تا هشت ماه دیگر به اتحادیه اروپا خواهند پیوست. اتحادیه اروپا پس از چهل و سه سال اعلام کرد که اگر ترکیه آخرین شرایط اتحادیه را اجرا کند، می تواند به عنوان عضو اتحادیه محسوب شود. در جلسه اتحادیه اروپا ژان لوئی عبدالله نماینده بلژیکی پارلمان اروپا و مهمت علی فان درسار نماینده هلندی پارلمان اعلام کردند اگر ترکیه خودش را با اتحادیه هماهنگ کند، برادران مسلمان اتحادیه اروپا آغوششان برای این دولت باز است. شرایط اروپا برای دولت ترکیه شامل این موارد است:
ترکیه باید قوانین اسلامی و حجاب را مورد توجه بیشتری قرار دهد تا اروپایی ها نگران نباشند.
ترکیه باید جلوی فساد و فحشاء را بگیرد و با ریشه های فساد مبارزه کند.
با توجه به اینکه از جمعیت هشتاد میلیونی ترکیه حدود چهل و سه میلیون نفر از آنان در آلمان به سر می برند و طرفدار یک حکومت مذهبی در ترکیه هستند، دولت ترکیه که نسبت به ترک های آلمان در اقلیت است، باید لائیسیسم را رها کند. عثمان اومیت رهبر مسلمانان و امام جماعت مسلمین دوسلدورف سفلی اعلام کرد: ما به آلمان آمدیم تا اسلام را نجات دهیم، یلماز باید بداند.
یلماز اردوغان، هفدهمین رئیس جمهور ترکیه است که در طول شصت و چند سال اخیر برای ورود به اتحادیه اروپا تلاش می کند.


موتلفه در لاس و گاس
انتخابات ریاست جمهوری ایران و عراق وارد دور تازه ای از مجادلات سیاسی شد. با آغاز دور جدید انتخابات عراق دولت اسلامی بحرین که دشمن اصلی دولت عراق است اعلام کرد انتخابات عراق را تحریم می کند، همچنین چندین حزب و جمعیت اسلامی سنی و شیعه عراق انتخابات این کشور را تحریم کردند، اما آیات عظام، حضرت آیت الله منتظری، آیت الله محسن کدیور و آیت الله جوان سید کامبیز جدیدالاسلام اعلام کردند مسلمین عراق تکلیف شرعی دارند که از دموکراسی و حقوق بشر با شرکت در انتخابات دفاع کنند، همزمان با همین امر انتخابات ایران توسط 84 درصد احزاب و نیروهای سیاسی تحریم شده است، اما حزب الوطنی الدموکراتی العراقیه طی اطلاعیه ای از مردم ایران خواست در انتخابات شرکت فعال کنند و با این کار چون ایران دیگر دشمنی ندارد فرض کنند که دارند مشت محکمی بر دهان دشمنشان می زنند. انجمن سایکوتراپی ایران اعلام کرد که از بیست و پنج سال پیش که دولت ایران دشمن خاصی ندارد مردم این کشور انگیزه حضور در انتخابات را ندارند. همچنین عبدالجبار عسگراولادی سخنگوی واحد شمال لاس و گاس هیات های موتلفه اعلام کرد رفراندوم یک عمل سازشکارانه است، ما حکومت ایران را سرنگون می کنیم.

شوهر کم نظیر بوتو آزاد شد
شوهر کم نظیر بوتو دختر بی نظیر بوتو برای هفتصد و چهل و دومین بار که هفته پیش از زندان آزاد شده بود، مجددا زندانی شد، در حال حاضر بی نظیر بوتو تحت نظر است و شوهرش که سالهای کهنسالی را می گذراند هفته پیش از زندان آزاد شده است، اما احتمال دارد که دوباره زندانی شود.

آب های ایران نباید غنی شود
آژانس جهانی انرژی اتمی هیات اروپایی خود را به ایران فرستاد تا به بازرسی سازمان آب ایران بپردازند، جلیل البرادعی بازرس آژانس انرژی اتمی که در اصفهان ساکن شده و یک زن اصفهانی گرفته و چهار فرزندش لهجه غلیظ اصفهانی دارند اعلام کرد: این آخرین بازرسی ماست. کارشناسان می گویند آژانس انرژی اتمی اعلام کرده است که بهتر است برای جلوگیری از هر گونه خطری جلوی ترکیب اکسیژن با ئیدروژن در آب های ایران گرفته شود.

تیم ملی ابوموسی دو، تیم ملی ایران دو
مسابقه فوتبال دوستانه میان تیم ملی ابوموسی و ایران به تساوی دو بر دو انجامید، این مسابقه در استادیوم کشور بحرین برگزار شد. حزب ملت ایران این مسابقه را تحریم کرد و اعلام کرد ابوموسی جزو جزایر ایرانی است و باید به کشور ما بازگردد. لازم به یادآوری است که جزیره ابوموسی سی و دو سال پیش با تشخیص دیوان عالی لاهه به عنوان یک کشور مستقل شناخته شد و در هنگامی که این اتفاق می افتاد نمایندگانی که برای اثبات مالکیت ایران بر جزایر سه گانه به لاهه رفته بودند، برای خرید و دیدن فیلم به شهر لاهه رفتند و در هنگام صدور رای در جلسه حاضر نبودند، بعد از آن هم چون کسی حالش را نداشت این جزایر مستقل شدند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/15935

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'شوهر کم نظیر بوتو آزاد شد' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2008