سه شنبه 16 تیر 1383

اعلام جرم علیه صدام


صدام باید نابود شود، صدام باید اعدام شود، صدام باید از بین برود، صدام را باید تکه تکه کرد، کی گفته باید محاکمه شود؟

جنگ كويت را كه بيش از چند ماه طول نكشيد در دادگاه صدام مطرح ميكنند، اما هشت سال جنايت عليه ايران مطرح نميشود؟
اکبر هاشمی رفسنجانی

با توجه به اینکه یکی از مهم ترین جرائمی که صدام بخاطر آن محاکمه می شود و باید بشود حمله به ایران و کشتن مردم ایران است، و ظاهرا تنها کسی که شاکی صدام نیست حکومت ایران است. و با توجه به اینکه به نظر می رسد موانع مختلفی برای اعلام جرم علیه صدام وجود دارد، لذا برخی از موانع اعلام جرم علیه صدام به شرح زیر به عرض ملت ایران می رسد:

1) دادگاه صدام صلاحیت ندارد، چون آمریکایی است. برای اینکه دادگاه صلاحیت داشته باشد باید انگلیسی باشد.
2) برای اینکه ما علیه صدام شکایت کنیم باید دادگاه بی طرف باشد، بنابراین دادگاه نباید آمریکایی، آلمانی، فرانسوی، اروپایی، عرب، استرالیایی، کانادایی و آفریقایی یا آسیایی باشد، ضمنا دادگاه نباید زیر نظر سازمان ملل باشد، چون سازمان ملل زیر نظر دولت ایران اداره نمی شود.

3) دادگاه باید مستقل باشد و قاضی آن باید عادل باشد، مثل دادگاههای جمهوری اسلامی.
4) برای شکایت از صدام اول باید وزارت امورخارجه پیشنهاد کند، بعد وزیر امورخارجه از سفر برگردد و روی این پیشنهاد فکر کند، بعد دولت تشکیل شود و اگر با مجلس و قوه قضائیه درگیر نبود و زلزله یا سیل یا تصادف خاصی اتفاق نیفتاده بود، در این مورد تصمیم بگیرد، بعد دولت موضوع را در مجلس مطرح کند و به نمایندگان مجلس توضیح بدهد که چرا قصد شکایت از صدام را دارد، بعد شورای نگهبان باید موارد شرعی و قانونی شکایت از صدام را بررسی و آنرا تصویب کند، بعد طرح برای بررسی به شورای تشخیص مصلحت نظام برود و اگر تصویب شد، باید جهت بررسی به بیت رهبری برود. در این حالت اگر بیت رهبری به سفر سیاسی عبادی نرفته بود و حالش خراب نبود و دچار مشکلات خاص هفتگی و ماهانه و غیره نشده بود و کارهایش عقب نیفتاده بود، در این مورد تصمیم گرفته می شود، و بعد این تصمیم برای اجرایی شدن به دولت ابلاغ می شود، اگر رهبری با این موضوع مخالف باشد هر کسی این کارها را دنبال کند مورد تعقیب قضایی قرار می گیرد و اگر با آن موافق باشد، همه عوامل اجرایی و مردم شروع به ایجاد مانع می کنند، در نتیجه تا این کار به وزارت امورخارجه برسد کلی طول می کشد. بعد، باید یک گروه حقوقدان تشکیل بشوند و جرائم را بررسی کنند، اگر این حقوقدانان بی کفایت باشند، موفق به تهیه طرح اعلام جرم نمی شوند، اگر باکفایت باشند، حتما خودشان تحت تعقیب هستند، بنابراین موفق به انجام این کار نمی شوند، اگر به فرض این شکایت تهیه شد، بر سر اینکه کدام جناح شکایات را باید مطرح کند و اینکه این شکایات باید قبل از انتخابات تهیه شود و یا بعد از آن( نوع انتخابات فرقی نمی کند) دعوا می شود. در پایان برای ترجمه عربی و انگلیسی متن نیاز به یک گروه ترجمه مناسب است که پیدا کردنش در وزارت امور خارجه سه چهار سال طول می کشد. در مجموع اعمال فوق ده پانزده سال طول می کشد تا به نتیجه برسد.
5) مجرم از دید حکومت ایران کسی است که روابط نامشروع داشته باشد، از طریق تشویش اذهان عمومی امنیت ملی را به خطر انداخته باشد، روزنامه نویس باشد، حرف زده باشد و در مجموع تنها کاری که به نظر می رسد از نظر حکومت جمهوری اسلامی جرم صدام تلقی شود این است که او مشکوک است که چند رمان نوشته است.
6) یکی از دلایلی که ایران علیه صدام اعلام جرم نمی کند این است که صدام جرم خاصی را مرتکب نشده است، تعدادی آدم کشته است، ترور کرده است، مخالفان خودش را از بین برده است، روزنامه ها را تعطیل کرده، از جنگ خوشش می آید، اگر قرار باشد این کارها جرم باشد، خود ایران هم مجرم است.
7) صدام باید نابود شود، صدام باید اعدام شود، صدام باید از بین برود، صدام را باید تکه تکه کرد، کی گفته باید محاکمه شود؟
8) محاکمه صدام یک کار ضروری است و ضروری است که ما هر روز و هر هفته در مورد آن حرف بزنیم، قرار نیست کاری بکنیم.
9) ما با دیکتاتور آمریکایی مخالفیم، با هر دیکتاتوری که مخالف نیستیم.
10) مهم ترین مشکل اعلام جرم علیه صدام این است که این کار را باید یک گروه حقوقدان انجام دهد، در حالی که حقوقدان بودن خودش در ایران جرم محسوب می شود.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/9749

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اعلام جرم علیه صدام' لينک داده اند.

Three funny pieces by Nabavi
Ebrahim Nabavi's 3 latest funny pieces (link to Gooya)
Persian Students in the UK
July 11, 2004 01:22 PM

Three funny pieces by Nabavi
Ebrahim Nabavi's 3 latest funny pieces (link to Gooya)
Persian Students in the UK
July 11, 2004 01:22 PM

Three funny pieces by Nabavi
Ebrahim Nabavi's 3 latest funny pieces (link to Gooya)
Persian Students in the UK
July 11, 2004 01:24 PM

Copyright: gooya.com 2008