چهارشنبه 16 اردیبهشت 1383

قوه قضائیه تعطیل شد


یا...شرح و تفسیر بخشنامه آقای هاشمی شاهرودی با توجه به اینکه اصولا بخشنامه در کشور عزیز ما، ایران، یک جوری است که اساسا با شک و تردید و ابهام و غیره مواجه است و درراستای ابهام زدایی از هرگونه قوه...

یا...شرح و تفسیر بخشنامه آقای هاشمی شاهرودی
با توجه به اینکه اصولا بخشنامه در کشور عزیز ما، ایران، یک جوری است که اساسا با شک و تردید و ابهام و غیره مواجه است و درراستای ابهام زدایی از هرگونه قوه قضائیه، بخصوص شخص آیت الله هاشمی شاهرودی، بخشنامه صادره توسط ایشان که چند روز قبل صادر شد به شرح زیر تفسیر می شود:
بند یک: ... از اعمال هرگونه سلايق شخصي و سوء استفاده از قدرت ...اجتناب شود.
نتیجه گیری: هاشمی شاهرودی باید برود، چون قرار است سلیقه شخصی و سوء استفاده از قدرت صورت نگیرد.
بند دو:... هر كس حق دارد در پناه قانون از امنيت لازم برخوردار باشد .
نتیجه گیری: جمهوری اسلامی از فردا تعطیل است.

بند سه: محاكم و دادسراها حق دفاع را از متهمين و مشتكي عليهم سلب نكنند و فرصت استفاده از وكيل و كارشناس را براي آنان فراهم نمايند.
نتیجه گیری اول: از این به بعد وکلا به اتهام دفاع از متهم زندانی نمی شوند، بلکه به دلایل دیگر زندانی می شوند.
نتیجه گیری دوم: از این به بعد متهمین در محاکم و دادسراها محاکمه می شوند، نه توی خیابان.
نتیجه گیری سوم: از این به بعد متهمین محاکمه می شوند.
بند چهار: با دادخواهان و اشخاص در مظان اتهام و ... لازم است اخلاق و موازين اسلامي كاملا مراعات گردد.
نتیجه گیری: احتمالا بزودی یک دوره آموزش اخلاق و موازین اسلامی برای قضات و بازجویان و بخصوص قاضی مرتضوی گذاشته خواهد شد که قبل از مراعات آن بفهمند شیء مذکور چیست.
بند پنج: اصل منع دستگيري و بازداشت افراد ايجاب مي نمايد كه در موارد ضروري نيزحكم به ترتيبي باشد كه در قانون معين گرديده است و ظرف مهلت مقرر پرونده به مراجع صالح قضايي ارسال شود و حتي الامكان خانواده دستگير شدگان در جريان قرار گيرند.
نتیجه گیری اول: تا به حال اصلی به نام منع دستگیری و بازداشت افراد وجود داشت.
نتیجه گیری دوم: اصل منع دستگیری و بازداشت افراد تاکنون در قانون معین شده بود.
نتیجه گیری سوم: از این به بعد تولید مقوا و کاغذ در کشور چند برابر می شود، چون قرار است پرونده ای وجود داشته باشد، چون برای ارسال پرونده به مراجع صالح قضایی آن پرونده لازم است که وجود داشته باشد.
نتیجه گیری چهارم: احتمالا بیکاری در کشور ریشه کن می شود، چون برای ارسال پرونده به مراجع صالح قضایی باید چنین مراجعی بوجود بیاید تا بتوان پرونده را به آنجا ارسال کرد، لذا احتمالا بزودی دهها هزار نفر برای تشکیل مراجع صالح قضایی استخدام می شوند تا پرونده برای آنان ارسال شود.
بند شش: در جريان دستگيري و بازجويي ... از ايذاي افراد نظير بستن چشم و ساير اعضا و تحقير و استخفاف به آنان اجتناب گردد.
نتیجه گیری اول: از این به بعد علاوه بر اینکه چشم متهمان در هنگام بازجویی بسته نمی شود، سایر اعضای متهمان هم بسته نمی شود.
نتیجه گیری دوم: تا به حال سایر اعضای متهمان در هنگام بازجویی بسته می شد. وسیله بستن سایر اعضاء متهمان فعلا معلوم نیست.
نتیجه گیری سوم: یکی از کارهای بازجویان تا به حال در قوه قضائیه استفاده از وسایلی برای بستن سایر اعضای متهمان بوده است.
پیشنهاد: برای رفع هرگونه ابهام پیشنهاد می شود یک دفترچه راهنمای آناتومی مخصوص بازجویی که در آن اعضای بدن متهمان که نباید بسته شوند با تصویر نشان داده شده باشد، چاپ شود تا اعضای مذکور امنیت کامل داشته باشند.
سووال: مگر برای بازجویی متهم چه کاری صورت می گیرد که اعضای متهم باید بسته شود؟
بند هفت: بازجويان و ماموران تحقيق از پوشاندن صورت و يا نشستن پشت سر متهم يا بردن آنان به اماكن نامعلوم و كلاٌ اقدام هاي خلاف متعارف خودداري ورزند و به جاي آن از شيوه هاي علمي و فني تحقيق و بازجويي و تكنيك هاي مدرن استفاده شود.
سووال اساسی: فرض کنید کسی تشریح کند که کسی که صورتش را پوشانده بود و پشت سر من نشسته بود و مرا به مکانی نامعلوم برده بود و اقدامات خلاف متعارف می کرد و...... به نظر شما این عمل چه شباهتی به بازجویی دارد؟
نتیجه گیری: از این به بعد اول بازجو به شما خیره می شود و خودش را معرفی می کند، بعد روی یک مبل روبروی شما می نشیند، ضمنا مکان هم مشخص است و احتمالا جایی است شبیه هتل اوین، بعد به جای تهدید و دوبامبی زدن توی سر شما از شما درخواست می کند که محترمانه به جرائم تان اعتراف کنید. و بعد برای استفاده از روش های مدرن به جای نور چراغ معمولی نور هالوژن به چشم شما تابانده و به جای بازجویی با استفاده از وب کم با شما وویس چت می کند. آخر جان مادرتان! اگر قرار شود این کارها محترمانه و علمی انجام بگیرد، چه ضرورتی دارد هاشمی شاهرودی رئیس قوه قضائیه و مرتضوی قاضی آن قوه محترم باشد؟
نتیجه گیری دوم: از این به بعد با استفاده از هدفون به متهم فحش خواهر و مادر می دهند.
بند هشت: بازرسي ها و معاينات محلي .... در كمال احتياط انجام شود و از تعرض نسبت به اسناد و مدارك و اشيايي كه ارتباطي به جرم نداشته يا به متهم تعلق ندارد و افشاي مضمون نامه ها نوشته ها و عكس‌‏هاي فاميلي و فيلم هاي خانوادگي و ضبط بي مورد آنها خودداري گردد.
نتیجه گیری اول: قوه قضائیه باید از این به بعد یک مرکز تفریحی برای بازجویان و مامورانش تاسیس کند تا جایگزین تفریحاتی که این افراد تا به حال می کردند، مانند تماشای آلبوم خانوادگی متهمان، خواندن نامه های زن و شوهرها به همدیگر، و دیدن فیلم عروسی خانواده متهمان شود.
نتیجه گیری دوم: احتمالا همه بازجویان موجود استعفا می دهند، چون تمام جذابیت های شغلی شان با این بخشنامه از بین خواهد رفت.
بند نهم: هر گونه شكنجه متهم به منظور اخذ اقرار و يا اجبار او به امور ديگر ممنوع بوده و اقرارهاي اخذ شده بدينوسيله حجيت شرعي و قانوني نخواهد داشت.
نتیجه گیری: این بند به منزله عدم التزام عملی صادر کننده بخشنامه، یعنی آقای هاشمی شاهرودی نسبت به شورای نگهبان( بمنزله اساس اسلام و جمهوری اسلامی و جانشین خداوند در خیابان فلسطین) است، چرا که هاشمی شاهرودی علیرغم اینکه می دانست قبلا شورای نگهبان با همین قانون منع شکنجه در مجلس مخالفت کرده است، این موضوع را بخشنامه کرده است.
نتیجه گیری دوم: فردا صبح همه متهمان و زندانیان جمهوری اسلامی آزاد می شوند و می روند خانه شان و کلی خوش می گذرد.
نتیجه گیری سوم: ما را گرفته اند، یا به عبارت دیگر ما را سرکار گذاشته اند.
بند ده: تحقيقات و باز جويي ها بايد مبتني بر اصول و شيوه هاي علمي و آموزش هاي قبلي و نظارت لازم صورت گيرد و با كساني كه ترتيبات و مقررات را ناديده گرفته و در اجراي وظايف خود به روش هاي خلاف آن متوسل شده اند، براساس قانون برخورد جدي صورت گيرد.
نتیجه گیری اول: قرار است یک گروه دوهزار نفری بازجو از سوییس برای کار به ایران بیاید.
نتیجه گیری دوم: پیشنهاد می شود حالا که قرار است این همه به علم توجه نشان داده شود یک توجه جزیی هم به مرکز انرژی اتمی و موسسه فیزیک نظری و ریاضیات و مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران بشود و ضمنا تلاش شود میزان دانش آموزان مهاجر که قهرمان المپیادهای علمی جهانی هستند از این به بعد از 83 درصد به 65 درصد برسد.
بند یازده: پرسش ها بايد مفيد و روشن و مرتبط با اتهام يا اتهامات انتسابي باشد و از كنجكاوي در اسرار شخصي و خانوادگي و سوال از گناهان گذشته افراد و پرداختن به موضوعات غيرموثر در پرونده مورد بررسي احتراز گردد.
سووال مهم: تو را به خدا، یکی به ما جواب بدهد، جمهوری اسلامی تغییر کرده و این بی تربیت ها خبرش را به ما نمی دهند؟
بند دوازده: پاسخ ها به همان كيفيت اظهار شده و بدون تغيير و تبديل نوشته شود و براي اظهار كننده خوانده شود و افراد با سواد در صورت تمايل خودشان مطالب خود را بنويسند تا شبهه تحريف يا القا ايجا نگردد.
نکته مبهم: در مورد متهمان بی سواد می توان از این راهها استفاده کرد، اما در مورد بازجوهای بی سواد باید چه کرد؟

نتیجه گیری نهایی: به نظر می رسد یکی از عوامل نفوذی دشمن یکی از شب نامه های ضدانقلاب پلید را روی میز آقای هاشمی شاهرودی جا گذاشته و ایشان آنرا به جای بخشنامه امضا کرده و جهت اجرا به قوه قضائیه داده است.
رفع ابهام و اطمینان خاطر: نترسید، قرار نیست اتفاقی بیفتد، چون بخشنامه را برای اجرا به قاضی مرتضوی داده اند.
ضرب المثل تاریخی: پائینش را دیدیم، بالاش را هم می بینیم.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/7251

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'قوه قضائیه تعطیل شد' لينک داده اند.

نبوی قوه قضائيه را تعطيل کرد!
I am going to scan the front pages of to newspaper tomorrow to tell their story:)
پژمان وب - وبلاگ فارسی
May 5, 2004 05:14 PM

زهرای تفنگدار
* يه سري آدما هستند که توي زندگي فقط به فکر خودشونن! هر چيزي که باعث بشه اونا به پولي برسند، براشون تمومه و اين وسط وقت و اعتبار آدمهاي ديگه ب...
زهرا
May 7, 2004 11:29 AM

Copyright: gooya.com 2008