سه شنبه 18 فروردین 1383

حسنی و تصادف اتومبیل


آیت الله العظمی حسنی: نوروز باعث شد که ایران در زمینه تصادف رتبه اول جهان را داشته باشد. اگر پایبند ولایت هستیم باید نگویند که ایران نخستین کشور دارنده تصادف در دنیاست. در راستای اینکه نورچشم ما و مظهر نشاط...

آیت الله العظمی حسنی: نوروز باعث شد که ایران در زمینه تصادف رتبه اول جهان را داشته باشد. اگر پایبند ولایت هستیم باید نگویند که ایران نخستین کشور دارنده تصادف در دنیاست.

در راستای اینکه نورچشم ما و مظهر نشاط و بهجت و سرور امت حزب الله و عامل اصلی شادمانی جمعی کشور عزیز ما ایران و نماینده خدا در میان طنزنویسان ایران حضرت آیت الله العظمی حسنی امام جمعه ارومیه فرموده اند که علت تصادفات نوروزی همان برگزاری مراسم نوروز و اصولا وجود نوروز است، عوامل دیگر تصادف در کشور عزیز ما ایران به شرح زیر گفته می شود:

1) نوروز باستانی نابود باید گردد: اصولا برای کاهش تصادفات اتومبیل بهترین راه همانا مقابله با نوروز است. بهترین راه این است که ماه انقلابی بهمن از سال آینده به مدت شصت روز اعلام شود و دیگر ماه فروردین نداشته باشیم. لذا از سال آینده ماههای سال چنین اعلام می شود.
- ماه بهاری و حاصلخیز اردیبهشت
- ماه خون و قیام خرداد
- ماه مقابله با شورش دانشجویی تیر
- ماه مقابله با بدحجابی مرداد
- ماه کثیف و فاسد و گرم شهریور
- ماه آموزنده مهر
- ماه مقابله با استکبار آبان
- ماه بدون دلیل آذر
- ماه سرد و باحجاب دی
- ماه انقلابی و دشمن شکن بهمن( این ماه شصت روز است)
- ماه دستگیری برای استقبال از سال جدید اسفند
2) مرگ بر اتومبیل: یکی از علل افزایش تصادفات وجود اتومبیل های غربی و عوامل داخلی آنها مثل پیکان است، که بهترین راه مقابله با تصادف جلوگیری مردم از استفاده ازاتومبیل است.
3) مرگ بر آسفالت: یکی از راههای کاهش تصادف در ایام نوروزی سابق، بستن جاده ها و جلوگیری از استفاده رانندگان از جاده است. از این طریق تصادف کاهش یافته و کشور ما در این زمینه نیز به خودکفایی می رسد.
4) مرگ بر کارخانه: یکی از علل افزایش تصادف در ایام نوروز بی توجهی به کشاورزی است. اگر توجه دولت و مردم به کشاورزی افزایش پیدا کند، مردم چون باید مواظب مزرعه باشند به مسافرت نمی روند و جلوی مرگ و میر گرفته می شود. البته باید راهی پیدا کرد که جبران این کاهش مرگ و میر بشود.
5) مرگ بر روزنامه: یکی از علل تصادفات رانندگی در کشور انتشار روزنامه هاست. اگر جلوی هر گونه روزنامه به هر دلیل گرفته شود، مردم حواسشان پرت نمی شود و تصادف نمی کنند.
6) مرگ بر ماهواره: یکی از دلایل تصادف ماشین در ایام نوروز این است که مردم چون ماهواره نگاه می کنند در جاده تند رانندگی می کنند و به همین دلیل تصادف می کنند. با جلوگیری از ماهواره میزان تصادفات در کشور هم کم می شود.
7) مرگ بر کرباسچی سابق: اقداماتی که کرباسچی در طول دوران شهرداری اش انجام داد باعث شد عده ای پولدار بشوند و در شمال ویلا بسازند و قیمت زمین بالا برود و عده ای پول مسافرت داشته باشند، در نتیجه تصادف در کشور افزایش پیدا کند. اگر کاری کنیم که کرباسچی پانزده سال قبل شهردار تهران نشود تصادف هم کم می شود.
8) حمله آمریکا به عراق و افغانستان: پس از حمله آمریکا به افغانستان و عراق عده ای از عوامل دشمن کاری کردند که گروهی از مردم از آمدن آمریکایی ها به ایران خوشحال بشوند و در نتیجه چون زیادی خوشحال هستند عیدها به مسافرت می روند و جاده شلوغ می شود و تصادف می شود. بنابراین برای کم شدن تصادف باید آمریکا و اسرائیل را از بین برد( اصولا از بین بردن اسرائیل برای همه چیز خوب است)
9) شهادت شیخ احمد یاسین: پس از شهادت شیخ احمد یاسین عده ای از مردم می خواهند به تهران بروند که ببینند چرا اسرائیل شیخ احمد یاسین را به شهادت رساند، در نتیجه تصادف می کنند. و لذا اگر شیخ احمد یاسین شهید نشده بود تصادفات کمتر می شد. بنا براین اسرائیل باید از بین برود.
10) حکومت آتاتورک در ترکیه: روی کار آمدن آتاتورک در صد سال پیش در ترکیه و ایجاد حکومت لائیک باعث شد رفت و آمد در جاده های منتهی به ترکیه افزایش پیدا کند، در نتیجه کسانی که عجله دارند به جای جاده های غرب کشور از جاده های شمال به سفر می روند و در نتیجه این جاده ها شلوغ شده و در ان تصادف می شود. اگر در ترکیه حکومت دینی راه بیفتد میزان تصادفات در جاده های ایران کم می شود، در عوض مردم ترکیه هر روز تصادف می کنند.
11) حکومت استالین در شوروی: با حکومت استالین در شوروی توده ای ها همه نفت شمال را دادند به شوروی در نتیجه چون نفت و قیر نبود جاده های ایران خراب شد و همین باعث شد که مردم تا هفتاد سال بعد از استالین هم در ایران تصادف می کنند.
12) بقیه چیزها: اصولا هر چیزی جز قوانین رانندگی و خرابی جاده ها و عدم کنترل رفت و آمد بین شهری در تصادفات نوروزی نقش دارد.
والسلام و علیکم و رحمه الله و برکاته

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/6222

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حسنی و تصادف اتومبیل' لينک داده اند.

جشن فروردينگان
همانطور كه از نام اين جشن پيداست مربوط به فروهر پاكان و درگذشتگان ميباشد و در حقيقت ميشود گفت اين جشن روز يادبود روانان[مردگان] است
كليد مجهول
April 6, 2004 06:09 PM

Copyright: gooya.com 2008